Klik hier om je te registreren. Dat is nodig als je muziek wilt luisteren, up en downloaden en veel meer!!!

Kelhafornia.com - Forums

Ga terug   Kelhafornia.com - Forums > Geloof en levensopvattingen > Islam

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-07-2009, 17:38
Bismillah86's schermafbeelding
Junior member

Bismillah86 is onderweg naar roem
Vandaag is alls wat je hebt

Salam oealaikoem broeders en zusters,

Ik ben op dit moment een boek aan het lezen wat best interessant is, en ik wil deze graag met jullie delen.

Als je 's ochtend wakker wordt, verwacht dan niet om de avond te zien - leef alsof vandaag alles is wat je hebt. Gisteren is voorbij met al zijn goede en slechte dingen, terwijl morgen nog niet aangebroken is. Je levensduur bestaat slechts 1dag, alsof je daarop geboren bent en aan het eind ervan zult sterven.
Met deze houding zult je niet bekneld raken tussen de obsessie van het verleden met al zijn angsten, en de hoop op de toekomst met al zijn onzekerheden.
Leef voor vandaag: gedurende deze dag kun je met een waakzaam hart bidden, begripvol de Qoeraan reciteren en Allah oprecht gedenken. Op deze dag moet je maat houden met je activiteiten, tevreden zijn met je toegwezen deel, en je bezighouden met het uiterlijk en gezondheid.

Deel de uren van deze dag in, zodat je jaren uit minuten kunt halen en maanden uit seconden. Zoekn naar vergiffenis van je Heer, gedenk Hem, bereid je voor op het uiteindelijke vertrek uit deze wereld, en leef vandaag gelukkig en in vrede. Wees tevreden met je levensonderhoud, je vrouw, je kinderen, je werk, je huis, je familie en je positie in het leven.

Neem dus wat ik u gegeven heb, en behoor tot de dankbaren.
(Qs Al-A'raaf 7: 144)

Leef vandaag vrij van verdriet, zorgen, woede, jaloezie en boosaardigheid. Je moet 1regel in je hart inprenten: vandaag is mijn enige dag. Als je vandaag warm vers boord gegeten hebt, wat geeft het dan dat het giseren uitgedroogd en beschimmeld was, en wat heeft het brood van morgen er dan mee te maken?

Zeg tegen jezelf:
-Vandaag zal ik mijn woorden verfijnen en zal geen kwaad of vuiligheid uiten. Ik zal niet roddelen.
-Vandaag zal ik mijn huis en mijn kantoor opruimen. Er zal geen rommel of chaos heersen, maar ze zullen opgeruimd en netjes zijn.
-Vandaag zal ik bijzonder op mijn lichamelijke reinheid en uiterlijk letten. Ik zal nauwgezet in netheid, en evenwichtig in mijn lopen, spreken en handelen zijn.
-Vandaag zal ik mijn Heer gehoorzamen, op de beste manier bidden, meer vrijwillige goede daden verrichten, de Qoeran reciteren en geode bokene lezen.
-Vandaag zal ik proberen de anderen te helpen

O verleden dat vergaan en verdwenen is. Ik zal niet om je huilen. Je zult niet merken dat ik je gedenk, zelfs niet voor 1 ogenblik, want je bent van mij weggegaan en komt nooit meer terug.

O toekomst, je bent in het rijk van het verborgene, dus word ik niet door jouw dromen in beslag genomen. Ik zal mij niet bezighouden met wat moet komen, want morgen is niets en is nog niet geschapen.

Laatst gewijzigd door Bismillah86; 13-07-2009 om 17:41.
Met citaat reageren
Advertentie
  #2 (permalink)  
Oud 14-07-2009, 17:34
A3aroui's schermafbeelding
Super Moderator

A3aroui is een beroemdheid op het forumA3aroui is een beroemdheid op het forum
Masha Allah Masha Allah!!
Prachtig!!! Wallahi dit heeft me wel aan het denken gezet
had het er pas nog met iemand over Wat voorbij is is voorbij
is dit het enige deel van het boek of is het alleen een begin??

Jazaak Allahu Gheyran!!
Hij maakt veel rwina en plezier..
En rustige jongen die respect verdiend,,
En die weet waar het leven voor dient..
Zonder hem was ik hier nooit geweest,,
hij is degene die ik hier ken het meest..
hij is heel goed,,
en dat is wat iedereen goed doet..

You are my RedBullBullshit:$ [L.] U!!

Tjoeriejj is langs geweest, Om iedereen te laten weten wat voor KANJER je bent!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten